7.4.10

Diadorim, Chiara ja Novecembalo

Head sõbrad, ma kutsun teid klavessiinikontserdile!Et kõik ausalt ära rääkida, peab alustama aastast umbes 2001, kui ma sattusin ühel kõledal oktoobrikuul (või oli see november?) Itaaliasse, Toscana ja Emilia-Romagna maakondade piirimail asuvasse pisikesse mägikülasse San Benedetto in Alpe.
Selles kenas kohakeses saime sõpradeks suguluse järgi noore Mantova (või oli see Modena?) krahvi järeltulijaga, haruldaselt andeka, mitmekülgse, toreda, seiklushimulise, elujanulise jne. noormehega nimega Diadorim Saviola.
Diadorim on minu Itaalia "alustala". Me oleme koos seiklenud mööda Itaaliat, matkanud loodusparkides ja jäänud mägedes äikesetormi kätte, supelnud kose all, purjetanud, käinud seenel, söönud rannas arbuusi, puhastanud konservkilusid, veetnud minu sünnipäeva Forli politseijaoskonnas (mitte kriminaalkorras vaid mulle mingit vajalikku paberit taotledes) ja palju muud põnevat. Ühesõnaga, ta on olnud üks ütlemata vahva isik ja sõber, kellega on mul olnud suur au oma elus kokku puutuda. Viimati kohtusime paari aasta eest Roomas:
Eelmisel suvel Diadorim abiellus oma pikaaegse muusa Chiara Agostiga. Kahjuks mul ei ole Di-st ja Chiarast koos siinkohal ühtegi head fotot.

Alguses, kui me tutvusime, arvas Diadorim, et temast saab pianist. Ta oli nagu klassikalise klaverikunsti Jaan Tätte, kes palade vahele rääkis muinasjutte. Siis vahetus klaver klavessiini vastu ja tema muusikalised otsingud muutusid veelgi seikluslikemaks. Sellepärast ma julgen arvata, et kontsert, millest kohe lähemalt, tuleb ülipõnev.

Homme algava 7. klavessiinifestivali raames toimub reedel Okupatsioonimuuseumis Itaalia duo Novecembalo esmakordne ülesastumine Eestis. Kontserdil on harukordne võimalus kuulda kaasaegsete heliloojate ülipõnevaid teoseid, mis on kirjutatud klavessiinile ja flöödile. Siin kasutatakse ära pillide kõik kõlavõimalused, tuues esile uskumatuid kõlavärve ja liites esitusele video ja audio elemente.
Noored itaalia muusikud Diadorim Saviola ja Chiara Agosti on pühendunud just sellisele repertuaarile, esitades seda oma ansambliga Novecembalo ja korraldades lisaks vastavaid uurimusi, seminare, kursusi jms. Kontserdil kõlavad Goffredo Petrassi (1904-2003), Biagio Putignano (1960), Jacob Ter Veldhuisi (1951), Paolo Perezzani (1955) teosed. Lõpus esitatakse 99 lühikesest variatsioonist koosnev teos ECEBA, kus on ka publikul võimalus kaasa lüüa.

Pileteid saab Piletilevist või tund enne algust kohapealt.

No comments: