26.5.08

Autoost pole naljaasi

Autoost ei ole naljaasi, jah.
Ma olen varem juba kirjutanud, kui keeruline oli Fiat 500 saamiseks automüüaga mingit kontakti luua. Nüüd olen sattunud Oliveriga veel natuke autopoodides teisi "tavalisi ja normaalseid" autosid vaatama ning täitsa omapärane lugu on selle teenindusega.
Minu arvates on auto ostmine hästi emotsionaalne ost, täpselt nagu reisi ostminegi. Kliendil on reeglina mingi umbmäärane ettekujutus, mida ta soovib ja ole vaid mees ja suuna tema soovid selliseks nagu sulle kasulik.
Ehk on see minu naiselik interpretatsioon, aga ma kahjuks ei osta Amservist Toyotat. Üks teine müügimees muigaski, et Toyotal müüb ainuüksi nimi, meestel pole vaja müümiseks pingutada, Aga ikkagi oli natuke kurb, et meiega tegelenud müüal oli klientidest nii suff kui olla saab. Kogu Amservi salong oli kuidagi kitsas ja ebasõbralik, nii et sealt lahkudes jäi selline maik man, et "no osta, kui sa väga tahad".
Skoda salong oli juba iseenesest suur, avar ja tekitas nii kliendisõbraliku mulje, et kui ma isiklikult oleksin seal ostmas olnud, ma oleks ilmselt Skoda ära ostnud ka. Ükskõik millise, sest mulle emotsioon müüs. Müügimees oli ka lahe. Selline oma brändi tõeline fänn, diskreetne aga viisakalt muhe. Kiitis, laitis ja andis nõu. Ja mis sest, kui see nõu oli kuhugile poole kallutatud. Ta esitas seda veenvalt ja ma jäin uskuma. Viis pluss teeninduse eest.
Fordi autosolngis ei oldud otseselt ebaviisakad, aga üle liia ka ei pingutatud. KOnkreetne müügimees vastas konkreetsetele küsimustele. Proovisõidule ilma ette teatamata minna ei saanud.
Ja lõpuks käisime veel Mazdasid vaatamas. Oli ka täitsa positiivne kogemus eheda noore ja positiivse müügimehega, kes räägib musta ka valgeks. Hea mulje jäi sellest, et kõik käib kiiresti ja professionaalselt, kohe saadetakse auto pakkumine, kohe võib teha liisingu taotluse, esindus ajab kõik asjad korda, ARK-is paberite korda ajamine kuulub hinna sisse (mitte lisatasu eest) jne. Kliendil pole mingit muret.

Mis ma tahtsin sellega öelda, reisimisele viidates ka, et ega ma ei osta oma puhkust inimese käest, kellel on täielik poogen ja kellelt kanguta mingit infot nagu kändu maa seest välja. Ma ostan sellelt, kes loob mulle ostmise juurde positiivse meeleolu ja paneb mind tahtma seda raha kulutada.

Aga mida mina ka autodest tean.

1 comment:

Oliver said...

Autodest ei peagi teadma. Hea müüja müüb mida iganes. Olgu see siis auto või reis. Tuleb osata kliendi unistusi täita või vähemalt nendega kaasa minna.