26.11.07

Costa Blanca

Hispaania kaguosas asub kaunis puhkusepiirkond, mida kutsutakse Costa Blanca, Valge rannik.

The Costa Blanca is one of the Mediterranean’s top tourist destinations. Its mild climate, with an annual average temperature of 17ºC, and the beaches and coves along its 218 kilometre coastline, over which fifty EC Blue Flags wave, are more than sufficient to attract the massive number of visitors that have spent their summers on our coasts for several decades.

Alicante on provintsi pealinn ja üks Lõuna-Hispaania tähtsamaid sadamaid. Mulle meeldib väga linna keskel asuv palmidega ääristatud lai promenaad, mille tänavakivid läigivad valguse käes nagu peegelklaas. Promenaadi äär on täis klapptoole, mida võid vabalt võtta ja nendel istuda. Päeval istusid seal vanamemmed, õhtul seltskonnad ja lõpuks korjati kõik ilusti kokku tee äärde.
Linna kohal kõrgub kindlusloss, mille ehitamist alustasid araablastest vallutajad, lõpetasid kristlikud kuningad. Kindlusest avaneb vinge vaade tänapäeval juba 500 000 elanikuga suurlinnale. Ka vanalinn jaguneb kaheks osaks: araabiapärane linn ja kristlik linn. Erinevused on näha tänavaplaanis, arhitektuuris, olemuses.



Benidorm, asub Alicantest u 40 km kaugusel. See on üks esimesi Hispaania turismilinnu, kus puhkusebuum algas juba 50-ndatel/60-ndatel. Benidorm näeb välja nagu Vahemere äärde ehitatud Dubai, või siis New York. Linn koosneb pilvelõhkujatest, millest kõrgeim on hotell Bali. Pilvelõhkujatel on oma põhjus ka. Kuna turiste voolas meeletult ning kuna ruumi polnud üleliia, ehitati hooned ja hotellid kõrgeks. Lisaks tagab see enamusele kauni merevaate, mida kõik puhkajad ju kangesti ihalevad.
Benidormi vanalinn on igati armas ja rannad tõeliselt kaunid. Lisaks asub linna ümber mitmeid meelelahutuse kohtasid, loodusparkid, veepargid, lõbustuspargid.



Üheks selliseks kohaks on Terra Natura.
See on nagu kultuuripark, vabaaja park ja loomaaed korraga. Ala on jagatud maailmajagude ja riikide kaupa ning sellele vastavalt kujundatud. Euroopa, India, Aasia, Mehhiko jne. Ja loomad on mõnusalt loodusega kombineeritud, ei ela betoonpuurides nagu Tallinnas. Mulle väga meeldis lindude aed, mis oli suur võrguga ümbritsetud ala, kus elasid lahtiselt papagoid ja kõiksugused muud sulelised ning väikesed kääbusmarmosetid - imearmsad ahvilised. Ja igast muid põnevaid asju oli seal, väga vahva koht.



Alicante on ka kuulus veinipiirkond. Siinne juhtiv veinikoperatiiv kannab nime Bodegas Bocopa. Uskumatu lugu, aga ma limpsisin ka veini. Kui söökide juurde valati, siis ma ikka nuusutan ja maitsen. Ja ma arvan, et ma teen päris hästi vahet heal veinil ja heal veinil. Bocopal on eriti hea valge vein Marina Alta. Selline imeliselt värske ja kerge, ja ma pean ütlema, et ma pole paremat valget veini enne mekkinud. Tahtsin kojugi tuua, ainult et mu seekordne reisimisviis ei soosinud vedelikke tassimist, seega jäid pudelid ostmata. Ja erakordne oli ka Bocopa punane vein Laudum Crianza. Juba ainuüksi aroom oli midagi erilist, selline pisut suitsutatult tummine. Ma olen sisse hinganud mitmeid Itaalia parimaid punaveine, kuid need lõhnavad sootuks teisiti. Või jah, mida mina ka veinidest tean. :)
Aga kui ma oleks veinijooja, siis ma hangiks need margid oma kogusse.

Söögist ka natuke. Hispaania köök ei ole ikka päris minu rida. Suht raskesti seeditav ja rammus. Paella oli maitsev, aga ma ei suudaks seda iga päev süüa. Salatid olid ka üli-ülimaitsvad, sest kohalik oliiviõli on lihtsalt vapustav.
Väga palju oli igasuguseid limuskeid ja tigusid, aga kõige kohutavam oli minu jaoks roog, mille nimi kõlab nagu gaspacho (aga ei ole kuulus külmsupp) vaid eelmise nädala jääkidest kokku keedetud hautis. Seal on ülekeenud pasta, konte, kananhka, teokarpe ja jumal teab mida. Näeb välja nagu koertele või sigadele kokku segatud rokk ja maitseb tõenäoliselt umbes samati. Hispaanlased söövad ja kiidavad. Iakkk.


Ma läheks sinna tõenäoliselt puhkama küll. Kliima on hea ja mis peamine, hinnad on suht koht odavad. Eriti madalhooajal, kui britid ja rootslased veel kuurorti vallutanud pole. Näiteks maikuus. Või oktoobri alguses.
Kliima on hea.

FOTOD

No comments: