1.7.07

Annu köök

Tundub, et ma olen millegagi kulinaariapühakule silma jäänud.
Hakkasin järsku pildi järgi süüa teema. Või siis selle järgi, et proovisin kuskil restos midagi head ja nüüd proovin mälupildi järgi kodus ka teha.
Mõned originaalsemad saavutused, mille üle ma eriliselt uhke olen:

"Upup Lounge-i salat Haloum juustuga"

Lõikan baklazaani pikuti viiludeks, laotan laiali, soola peale ja lähen Antiga jalutama. Tagasitulles on kibe vedelik baklazaani pinnal välja tulnud, selle pühin minema ja grillin viile õrnalt pannil. Samal ajal rebin salatit, soovitavalt jääsalatit, ruccolat või punt basiilikut. Grillitud baklad jaotan serveerimistaldrikule jahtuma. Lõikan Lapimaa juustu väiksemateks tükkideks ja määrin pealt soolaga. Viskan pannile ja praen kenassti pruuniks. Samal ajal segan valmis salatikastme: klaasi sisse silmajärgi oliiviõli, silmajärgi Teryaki kastet, silmajärgi kanget soja kastet. Vispeldan segamini (Londoni Waldorf hotellist kingiti mulle selleks lausa suurepäraselt sobiv kalmaarikujuline vispel). Jahtunud baklazaanidele panen peoga salatit, kallan peale kastet ning kõige peale sätin juustutükid. Kõrvale võib grillida ciabattat.

Originaal versioonis bruschetta
(Minu kodune variant on teha bruchettasid feta juustu ja tomatiga ahjus)

Uskumatu, kui lihtne ja maitsev. Grillin õrnalt ciabattat või poolikuid teraviljakukleid. Samal ajal valmistan katte: lõikan tomatid väikesteeks kuubikuteks ja panen kaussi. Hakin juurde küüslauku, hästi peenikeseks. Pool küüslaugu küünt jätan järgi. Segan küüslaugu tomatile juurde, maitsestan soola, pipra, sidrunimahla ja kuivatatud basiilikuga. Grillitud saiale hõõrun poolikut küüslauguküünt ja panen peale tomatisegu, akna pealt potist nopin värske basiiliku lehe.
Kes on söönud, need teavad.

Smuuti

Kuna mul smuutikannmikserit ei ole, ajan läbi saumikseriga. Natuke külmutatud metsamarja segu lasen sulada, sest muidu ei saa saumikser hakkama. Teine kord panin juurde ka värskeid maasikaid ja ühe banaani, aga see pole väga tähtis. Mikserdan püreeks ja lisan veidihaaval mahla (ananassi või õuna). Nopin akna pealt potist peotäie piparmündi ja melissilehti, võib ka proovida värske basiilikuga. Lisan segule vedelat mett ning mikserdan ühtlaseks. Mahla juurde vastavalt plaanitud vedelusastmele.

Kuna ma võikski muidu kirjutama jääda, siis esialgu vast aitab.
Väga suurepärane jäi ka pildi järgi tehtud kilu roog värskete kartulite ja tomatitega. Ootan huviga, millega ma järgmiseks hakkama saan!

No comments: