25.5.07

Leedu-Lõunamaa

Ma olen tegelt varem Vilniuses käinud ka. Nii umbes tund aega bussijaamas, ehk siis läbisõidul. Aga nüüd sai jalg tõeliselt Leedu pealinnas maha pandud. Ilus koht! Käisin 20.-23.05 Incentive and Meeting Hotel Forum-il, mis toimus Vilniusest 19 km väljas asuvas Le Meridien Hotel Villon-is*****.

Enamuse aja veetsimegi Villonis, aga kuna tegemist on kaunis looduses asuva resortiga, siis ei tahtnudki nagu väga linna minna. Öösel laksutasid ööbikud, kõik oli ilus roheline ja siis veel fakt, et lõunamaal Leedus oli selline palavus, mida tavaliselt kohtab südasuvises Vahemere-Euroopas. Päikese käes küündis kraadiklaas lausa üle 40. Ning veel hilja õtul jätkus kraade 30 ringis. Normaalne inimene võtab Leetu minnes ikka dressipluusi kaasa, mitte lühikesed püksid, eks! :P Nii et natuke palav oli. Ja pesu väel päikese all olles sain endale lühikese ajaga mõnusa punase joodikupäeviuse.

Teise päeva õhtul läksime Vilniusesse. Linnaekskusioon oli väga huvitav, eriti kuna giid võrdles aeg-ajalt 3 Baltimaad ning seletas välismaalastele nende erinevusi. Vilnius jättis ilusa mulje. Balti keti Leedupoolses alguspunktis käisime. See on nende peaväljakul niisugune äramärgitud koht, kuhu juurde käib loomulikult linnalegend, et kui seal peal keerutada ja midagi soovida, siis soovid lähevad täide. Eriti käivat tudengid eksamitele edu palumas. Turistid läksid ka kohe õnge - pool meie gruppi keerutas ennast seal. :D Käisime sees Vilniuse peaväljakul asuvas katedraalis. Kohe-kohe oli algamas missa ning kirik oli rahvast täis. Leedu on teatavasti katoliiklik maa ning nende inimeste nägemine kirikus oli minu jaoks suur elamus. Enne kiriku pinkide vahel olevasse vahekäiku minekut laskusid kõik põlvili. Noored, vanad, mehed, naised. Ja siis nad palvetasid seal pinkide peal ning seda oli silmaga näha, kuidas nad tõesti palvetasid, südamest. Mõnel olid pisarad silmas, mõni pobises vaikselt omaette. Ausalt, ma ei ole religiooni varem nii lähedalt sellise vaimse massipsühhoosina näinud. Need olid inimesed tänavalt ja nad tulid korraks sisse Jumalaga rääkima. Kui nad lahkusid, jätsid roosi.
Siis käisime veel merevaigu muuseumis ning ühes väga lagunenud, aga väga ilusas kirikus, mis jättis samuti sügava mulje.


Ja veel kirjutaksin ma põnevatest aktiviteetidest, mida ühel pärastlõunal teha saime. Võimalik oli valida tegevusi nagu golfi mängimine, kayaki sõit, vibulaskmine jne. Mina katsetasin Segway sõitu, mis oli superägelahevägavinge ja ma tahaks endale ka linnas vuramiseks seda akuga töötavat väikest vurisevat (maksavad 60-90 000 eek), aga kõik ratsionaalselt mõtlevad inimesed mu ümber peavad seda rumalaks sooviks.
Ja siis pidin minema kuuma õhupalliga sõitma, aga kuna selleks õhtuks kiskus ilm korraks pilve, siis ohutusnõuete kohaselt jäi sõit tegemata. :( Teinekord!

Pildi peal ei ole kahjuks mina ise, aga ma kinnitan teile, et kui ma sellise roosa segwayga seal ringi surisesin, oli see supercool!

Kokkuvõtteks veel, Le Meridien Villoni näol on tegemist ülimalt populaarse conference ja meeting hotelliga, mis tuntud ka eestlaste seas. Näiteks samal päeval, kui meie sealt lahkusime, saabus Hansapangast 150 inimest oma konverentsi pidama.
Kuna minu poolt osaletud Forumi teemaks olidki sellised analoogsed hotellid, kes pakuvad parimaid võimalusi seesugusteks corporate events-iks ning arvestades seda, et Estravel avas uue konverentsi ja incentive osakonna, palun pöörduda meie poole, kui seesugust üritust on plaanis korraldada! :)

No comments: