29.11.06

Cafe al Sole

Kuna ma kord juba olen selline restoranikriitik, siis vahendan veel hiljutisi muljeid külastatud toitlustusasutustest Tallinna vanalinnas.

Cafe al Sole, Viru tn 8
See päikeselise nimega söögikoht asub Viru Inn hotelli tänavakorrusel ning nimetab ennast pizzarestoraniks. Kõikide tulevaste külastajate õnneks, ei ole siiski tegemist tavapärase rasva- ja juustuhaisu levitava pitsaköögiga vaid täitsa mõnusa ja viisaka restoraniga, mis lisaks pitsadele pakub ka esinduslikku antipasti, pasta ja prae valikut. Täiesti korralik itaalia köök!
Viru tänavalt päikese alla sisse astudes sattud esmajoones kahetasandilisse nn. kohviku osasse, kus mugavad diivanid, baarilett ning kulinaarseteks kähkukatesk klaasvitriinidesse laotud võileivad ning torditükid. Suureks miinuseks aga see, et eesruumis on lubatud (et mitte öelda teretulnud) suitsetamine. Mittesuitsetajad juhatatakse restoranilaadsesse tagaruumi, kus lauad kaetud ja valitseb märgatavalt restoranilikum õhkkond. Interjöör siiski sümpaatne.
Menüü on paljulubav. Tõesti! Täis pikitud kõikvõimalikke saapamaa eduroogasid, üks maitsvam kui teine. Suurepärane valik antipastisid! Suurepärane valik salateid! Suurepärane valik liha! Pastadest ja pitsadest rääkimata.
Imetillukese tagasilöögi annab teenindus, mis iseenesest pole sugugi halb. Neidis on kostümeeritud ja tanutatud (tema kleidil on küll rohkem ühist keskaegse vanalinna kui Itaaliaga, aga siiski), lahke, naeratav, virgas ja kraps, aga menüüst vaimustunud kliendi küsimusele, mida eelistada, kohkub pisut ja pudiseb, et ei tema käest maksa küsida, ta on kõike proovinud, aga ei oska öelda, milline on parim. Novat, jällegi, ma tahaks ikkagi seda imepärast "teeeenindust". Ma tahaks, et teenindajal oleks oma arvamus toitudest, mida ta eriliselt soovitaks või et ta uuriks pisut minu maitseeelistusi ning soovitaks siis.
Toidud olid okei. Mitte et me oleks muidugi eriti laialt priisanud ja parimatest parimaid tellinud.
Sama pastat (Maccaroni tomati- basiilikukastmes) ma siiski enam ei võtaks - tomatipasta oli domineerivalt liiga hapu ning värske basiilik meenutas rohkem peterselli.
Aga siiski, ma kavatsen sinna tagasi minna. Menüü on täis roogi, mida ma kindlassti proovida tahan ning heas itaalia köögist ei ütle ma kunagi ära.
Buon appetito!

No comments: