7.8.15

Pisike kunstileid ja muud asjad

Lapimaa üks "avastama saladusi" on kohalikud kirppised ehk kirbuturud. Siinsetesse sekkaritesse satub regulaarselt mööblit ja muud sisustuskaupa tühjaksjäävatest maamajapidamistest siit ja sealt poolt Rootsi piiri. See, mida Eestisse tuuakse Saksamaalt (väga hea kauplus Nõmme Keskuses), on siin omast käest võtta. Mulle tundub ka, et odavamalt.

Rovaniemi "tööstuspiirkonnas" peidab ennast Varastotien Kirppis, mis 2015. aastal valiti Soome parimate sisustuspoodide hulka. Käin Varastotiel alati võimaluse korral nuuskimas, imetlemas vana mööblit, lampe, maale ja nõusid oma kujuteldavasse suvekodusse. Olen oma antiikiarmastavale perele leidnud mitmeid suurepäraseid sünnipäeva- ja jõulukingitusi.

Täna püüdis mu tähelepanu looduseteemaline raamitud graafiline leht põtradega.


Kuigi signeering Axel Österberd 1928 ei ütle midagi, siis tõmmise kvaliteet ja tehnika on nii palju tähelepanuväärsed, et ma tahtsin seda pilti.

Axel Österberg (1866-1952) on Stockholmis õppinud ja elanud Rootsi kunstnik, kelle teoste hulka kuulub sari sarnast loodusgraafikat. Kuigi tegemist ei ole mingi Picassoga ja tööde väärtus jääb oksjonihinnangute põhjal kusagile 30-40 € kanti, siis sellegi poolest teeb see leid mulle suurt heameelt.

Pilt on küll saanud veekahjustusi ja hiljem uuesti raamitud, aga selle kirpputori leiu teeb minu jaoks hindamatuks kunstniku allkiri paremal all nurgas. Love it!

Tegin möödaminnes pilti ka mõnedest mööbliesemetest, peamiselt seetõttu, et otsin endale hingega kirjutuslauda ja rustikaalsed südametoolid sobisid niisama mu imäädzinäri-sammerhaussi. Kes sellist vanakraami armastab ning polaarjoonele satub, tasub kirbukaid kindlasti külastada. Aarderikkaid poode leiab ka Rootsi piiri äärest Pellost. 



No comments: