18.10.13

Fritkot ja jalgpall

Belgia jalgpallikoondis on teinud 2014. aasta suvel Brasiilias toimuva FIFA World Cup-i kvalifikatsiooni mängudel ajaloolise tulemuse ning pääsenud edasi turniirile. Isegi minul on ostetud puna-kollane-must toonides suveniirsall, põhimõtte pärast, eks.


Enne Grimbergeni kohalikku baariurkasse jalgpalli vaatama kobimist käisime läbi sellisest legendaarsest kohast nagu Fritkot ja ma lihtsalt mõtlesin, et ma pean sellest kirjutama.

Lähim eestikeelne vaste, mis Fritkotiga sobiks, on pässaburks (just nimelt, väikese tähega ja kokku kirjutatult). Fritkot ehk fritüüri-kiosk on umbes 6m2 putka igas alevikeskuses või pärapõrgus, kus müüakse kõike friteeritut. Ja olgem ausad, tegelikult on see suisa rõve.


Ma olen alati imestanud seda Beneluximaade friikartuliarmastust (famous Belgian fries, not French fries!!!), aga fritkot on tase omaette. Kõik need pulgakesed ja pallikesed, mida pildil näete, on valmistatud erinevatest kondipastadest, vormitud vastavalt nimele kindla kujuga ning ootavad särisevasse rasvavanni sukeldumist. Näiteks meile tuttava nimega "frikadel" tähistab siinmail hoopis samast materjalist pikka vorsti, mis valmisfriteerituna majoneesikastme abiga lihtsalt näpuvahel ära süüakse. 

Ega muud ei ole midagi, ma lihtsalt imestan, et kuidas nad seda kõike niiväga armastavad.



Samal ajal paralleelmaailmas Lapimaal saadab sõber mulle sõnumi: ärkasin hommikul üles ja nägin köögiakna taga põllul metsist. Haarasin kapist oma shot-guni ja tormasin aluspükste väel õue. Kui külla tuled, teeme praadi. 

No comments: