29.10.10

Padi OWD ehk load käes!

Ma ei tahtnud sellest enne pikemalt kirjutada, kui "load" päriselt käes, aga ilmselt on mind tundvad inimesed täheldanud seda juba varem, et viimasel ajal on saanud väheke sukeldutud.

Suvised proovisukeldumised Äntus ja Rummu karjääris viisid sinnamaani, et viisime oma säästud, näpud, käe (annad sõrme, võtab käe) ja südame Eesti Sukeldujate Klubisse.
Esmaste sukeldumislubade saamiseks tuleb läbi teha OWD ehk Open Water Diver kursus, mis õpetab selgeks põhitõed sukeldumise kohta nii teoorias kui ka praktikas. Kursus koosneb kolmest eri osast. Kõigepealt on teooria koos kontrolltööde ja lõpueksamiga. Teine osa on juba praktiline ja see viiakse läbi basseinis, kus tuleb teha hulk vajalikke harjutusi. Näiteks, mida teha, kui vesi maski sisse läheb, mida teha, kui õhk otsa saab jne. Minu jaoks kõige shokeerivam harjutus oli vee all maski ära võtmine ja ilma selleta olemine/ujumine. Loomulikult ma tean, et vee all meie oma nägemine ei teravusta samamoodi nagu vee peal, aga et see pilt niiiii udune on, see üli hirmutav ja üllatus. Maskita ei näe mitte mõhkugi!

Kolmandaks ja kõige põnevamaks osaks on loomulikult avavee tunnid, mida Eesti tingimustes tegime põhiliselt sügiseses Rummus. Vesi oli meeldivalt külm, aga pean tunnistama, et vee külmus see kõige hullem polnudki. Hoopis vastikum on veest välja tulla ja jahedas riideid vahetama hakata. Põhiline nauding sukeldumisest on ikkagi vee all ja seda siis, kui õpid sealses keskkonnas oma keha valitsema. Selle asja nimi on ujuvus, mida reguleeritakse iseenda kopsudega. Ma ei olnud varem oma kopsude olemasolust teadlik, aga nüüd oleme päris headeks sõpradeks saanud. Ma võin nende abil vee all igasuguseid trikke teha. Tegelikult on mul veel muidugi pikk tee minna ning praegu oleks sukeldudes õige tagumiku peale vahtra leht kleepida.

Igal juhul algus on tehtud.

No comments: