25.5.10

E-arstitädi

Eelmisel nädalal võttis perearst mu vasaku käe veenist kolm potsikutäit verd ja saatis laborisse. Ütles, et tule järgmisel nädalal vastuste järgi. Täna kell 10.20 oli meil kokkulepitud kohtumine. Astusin kabinetti sisse, istusin toolile, arstitädi ütles, et kõik oli normis, rääkis veel paar lauset ja siis jätsime jumalaga.

Tundub natuke tüütu. Sama hästi oleks arstitädi analüüside saabudes võinud mulle meili saatnud: Kõik on normis, ära muretse. Mina poleks selle peale täna arstile läinud ning oma 20-minutilist sessiooni ühe minuti peale kulutanud ning keegi teine, kellel oleks võib-olla oluliselt rohkem abi vaja läinud, aga ei saanud aega, oleks minu asemel minna saanud.
Muidu on mu arstitädi küll igati arvutisõber, arvukad msn-i aknad plingivad ootusärevalt iga kord, kui ma seal olen käinud. Mul poleks midagi ka selle vastu, kui arstitädi msn-is ka mulle teenust osutaks, aga ta millegi pärast ei jaga seda kontakti nii lahkelt.

Lisaks sellele tutvusin täna esmakordselt ise arstiaegade e-broneerimise võimalustega.
Miks on vaja kahel haiglal (Lääne-Tallinna ja Ida-Tallinna) kahte erinevat online broneerimissüsteemi? ITKH kasutab ipatsiendi-nimelist lahendust, mis on pisut põhjalikum ja turvalisem ning kontrollib korralikult sinu andmeid. LTKH kasutab digiregi-nimelist broneerimissüsteemi, kus piisab lihtsalt id-kaardiga sisenemisest.

Ma seni arvasin naiivselt, et see ipatsient ongi mingi globaalne arstide süsteem kõige jaoks, aga ei. Seega, paistab, et maksumaksja raha on kulutatud kahe erineva veebiarenduse rahastamiseks, selle asemel, et sama hästi võiks neil ju olla kõigil ühtne süsteem? Ja miks ei võiks ma saada sealt samast süsteemist broneerida aega ka oma perearstile?

Võinoh, ma lihtsalt mõtlen, et nii võiks ju olla.

No comments: