14.12.09

Käsitöötund: täna valmistame ise nukuriideid

Täna räägime natuke käsitööst.
Ma juba kirjutasin oma täditütar Gretest ja Barbie majast ning sellest, et mul jõulukingitus on talle tegelikult olemas. Kingitus on ise nokitsetud ja läheb nukule selga. Ise olen tulemusega rahul ja sellepärast ajaloo huvides saavad siia ka need pildid. Õnneks on Grete veel nii väike, et arvutist suurte inimeste blogisid ei loe.

1) Teksapüksid ja top. Püksid on kukekad sellepärast, et riidetükk, mis ma kapist leidsin, ei võimaldanud pikemat teha. Ja sääred on tegelikult ühe pikkused, kuigi pildilt võib teine mulje jääda. Ülemine ots on tehtud põhikooli käsitööõpetuse tööproovist. Õppisime heegeldama mitmevärvilist pitsi. Pisut ümbertegemist ja Barbie sai endale.

2) Õhtukleit nr 1. Suvel läksid mul sukad katki. Hakkasin juba ära viskama, aga siis vaatasin, et see pitsist kummiga osa on ju täitsa ilus. Ja et, hmm-hmm..., sellest saaks ju nukule kleidi õmmelda. See mõte oli ka tegelikult mu jõulukingituse idee alguseks. Niisiis valmis õhtukleit kahest üksteise peale õmmeldud sukaotsast ning kaunistuseks tikkisin peale pärlid. Pole eriti raske.3) Õhtukleit nr 2. Õmmeldud kokku rooadest venivatest pitsiribadest ja pisut pärleid peale tikitud. Jälle ei midagi keerulist.
4) Õhtukleit nr 3. Täisa ekspromt tuli selline kleit välja. Ema vanast dressipüksi säärest ja peale õmmeldud selline ilus pael, mille juhuslikult kapist leidsin. Üks sirge õmblus kleidi jaoks ja pisut salapisteid, et pael peal oleks. Lihtne.
5) "Rahvariided". Selles riietuses on ka süüdi mu kooliaegsed käsitööõpetuse tööproovid. Rahvusliku tikandi harjutusest sai nukule pluus ning mingist heegelduse jupikesest põll. Ruuduline seelikuriie oli ka lihtsalt kapis olemas. Pluusiga oli natuke pusimist, aga no täitsa nummi ju?
6) Soe mantel. Grete teab, et lapsed peavad talvel soojalt riides olema. No nukud peavad ju ka. Mingist vanast sallijupist saigi selline kotakas mantlilotakas, paremini ei osanud. Teist korda tehes muidugi juba oskaks, aga ega ma iga päev nukuriideid õmble. Ja varukad heegeldasin, sest see tundus palju lihtsam. Nööbid sain vanaema kapist, sellest ma juba kirjutasin nööbiloo. Mõned õhtud pusimist ja saigi selline tore jõulukingitus valmis.
Käsitöö tund läbi.

Pildialbum.

2 comments:

K said...

Kõigepealt: Jumalissandeestimaa. Ja siis: ma tahaks kleiti number kaks, palun.

Annekreet said...

Mis sul selle Eestimaa ja jumalaa on?
Kui sa oled sama väike kui Barbinukk, siis ma võin sulle vabalt õmmelda. Suuremate suurustega enam hakkama ei saa.