27.10.09

Ema mehelepanek ja teised lood

Mul on kahju kõikidest nendest inimestest, kelle lapsepõlve ei ole kuulunud raamatud. Ja eriti nendest, kes ei ole kunagi lugenud Gerald Durrelli "Minu pere ja muud loomad" ning "Linnud, loomad ja sugulased". Inspireerituna hiljutisest Korfu reisist, tõi ema raamatukogust lugeda kolmanda samas stiilis Durrelli raamatu, millest ma pole vahepeal kuulnudki. Raamat kannab nime "Ema mehelepanek ja teised lood" ning eelmisel nädalal neelasin ma selle paari õhtuga alla. Kõigepealt hakkas minu magamistoast kostma väikesi luksatusi, seejärel pisut valjemaid purskeid. Edasi kasvas see üle katkematuks laginaks ning lõpuks naersin nii, et silmad märjad. Esimene lugu kannab pealkirja Esmeralda ning räägib Durrelli külaskäigust Prantsusmaale (juba täiskasvanu eas). Jutu kangelannaks on siga, kes kannab pärlikeed, kasutab parfüümi nimega Joy ning armastab ülekõige rokfoori juustu. Kui sa oled kuulnud kunagi prantsuse hinnalistest trühvlisigadest, siis see ajab ilmselt sindki naerma. Võhikutele tundub see ilmselt napakana, aga Durrelli-kogemusega lugejatele soovitan soojalt see 2000. aastal Erseni kirjastuses ilmunud raamat lihtsalt lõbu pärast läbi lugeda. Ja oma järeltulijatele pange need kõik kolm "kohustusliku" lugemuse nimekirja.

No comments: