26.5.09

Baklazaanikarri

Ema andis lugeda ajakirja "Oma maitse" ning leidsin sealt isuäratava baklazaanikarri retsepti. Kuna baklazaan ehk munavili, maailmas tuntud ka kui Aubergine, on lapsepõlvest saadik mu lemmikuid köögiviljasid, siis eile tegin käe karriseks ja proovisin ära. Retsept on ülilihtne.

- Kõigepealt lõikad bakla (ma tegin kaks) jämedateks viiludeks, umbes 1 cm paksused rõngad tulid mul. Praed pannil kergelt pruuniks, aga väga pikalt kõrvetama ei pea. Kui need valmis, siis tõstad teise kaussi kõrvale.

- Samal ajal hakkad valmistama karripastat. Paned kaussi (2) jämedalt hakitud sibulat, küüslauku, umbes 4 cm ingverijupp, 4 spl mandlilaaste (retseptis kästi eelnevalt röstida, aga ma ei viicinud), 1 spl karripulbrit, soola ja koriandrit. Retseptis oli öeldud, et värsket koriandrit, aga kuna mul seda polnud, siis asendasin kuivatatud maitseainega ja sobis ka. Kogu see käma tuleb nüüd nuimikseriga segi keerata. Nuimikseriga on lihtsam kui köögikombainiga - vähem pesemist.

- Kui baklazaanid ja karrikreem on mõlemad valmis, paned selle pasta pannile sooja. Sega juurde 2 spl maitsestamata jogurtit (ma panin 3 spl), 4 dl vett ja praetud baklazaanid ning lase sellel kõigel 10-15 minutit haududa. Alguses ma olin pisut paanikas, sest vett tundus olevat liiga palju, aga tegelikult haudusid viljad mõnusalt läbi ning paariteist minuti pärast nägi kogu kemüüse juba päris indiapärane välja. Nagu restoranis Elevant.

- Serveerid koos riisiga ning kui viicid, võid juurde panna ka kanafileed.

Teen teinekordki.

No comments: