14.8.08

Koera okse

Kui teie 4-aastane Brüsseli grifoon 24 h tunni jooksul 4 korda oksendab, siis tegemist võib olla mao ülihappelisusega. Ja kui loom sai süüa eile kell kaheksa õhtul ning oksendas selle välja täna kell 5 hommikul, siis võib see tähendada, et ta sai süüa liiga vara ning ma peaksin muutma söögi kellaaega hilisemaks.
Niimoodi väitis mulle täna loomakliinik telefoni teel, kui ma püüdsin detailselt kirjeldada oma koera oksendamissümptomeid.
Mitte et ma kahtleks loomakliiniku kompetensis, aga mu emasüda on pisut murelik.

Vastab lemmikloomaekspert Tiina Toomet, http://www.toometikliinik.ee/

Kõigepealt peaks kriitilise pilguga koera menüü üle vaatama. Võib-olla on ta "oksenduspäevade" eel söönud midagi niisugust, millega pole harjunud. Äkki toimuvad teil paari nädala tagant mõnusad grilliõhtud, kus lahked külalised salamisi koerale rasvasemaid palu poetavad? Või ei sobi talle teatud kuivtoit, või ostate te iga paari nädala tagant uue toidu ja iga kord erineva, et koer ei tüdineks, aga tema magu ei jõua nii kiiresti uuega harjuda. Kui ükski neist põhjustest ei sobi ja ka ussirohud antud on, peaks küll arsti poole pöörduma. Sageli ei piisa siis ka vaid visiidist arsti juurde, vaid peab arvestama ka röntgenuuringute või isegi endoskopeerimisega.


Ei ole grillipidusid ja sööki ei ole vahetanud. Ja kuna ma ise tavaliselt nii sagedasti ei oksenda, siis minu arvates peaks selline oksendustihedus olema piisav põhjus, miks koer kohe arsti juurde ülevaatusele viia.
A võta näpust! Proovime siis kõigepealtsöögiaegasid hilisemaks muuta.

No comments: