23.6.08

Diplomaatiline pagas

Brigid Keenani raamat "Diplomaatiline pagas", mida viimastel vihmastel päevadel ja õhtutel loen, paneb iga natukese aja tagant totakalt naerust kõõksuma. Soovitan soojalt kõigile, kellele meeldib lahe intelligentne lugemine.
Autobiograafiline raamat räägib elust diplomaadi abikaasana ning on täis pikitud humoorikaid juhtumeid kohanemisraskustest uutes elutingimustes.

"AW nimelt marineerib meie iga-aastase koduskäigu ajal sibulaid ja paneb need suure avara kaelusega savipotti. Korgi asemel katab potisuud lihtsalt tükl fooliumpaberit. Hakkasin just ühte välja õngitsema, kui märkasin poti põhjas midagi tumedat jakopsakat. "Ei mäleta, et AW oleks baklazaane sisse teinud," mõtlesin ma, kui baklazaan aeglaselt külili vajus ja ma nägin, et tegemist on suure surnud hiirega. ÖÖÖK! Minu perekond oli just söönud sibulaid, mis olid terve aasta koos surnud hiirega ühes anumas vedelenud. Peaaegu hüsteerikas helistasime arstile. Too teatas, et äädikas on üks maailma parimaid antiseptikuid ja ilmselt ei juhtu meiega midagi. Nii oligi-mingeid haiguslikke nähte ei ilmnenud, välja arvatud vaimset laadi ja minul, kes ma hiire leidsin."

"Täpselt samuti ei tulnud mul pähe öelda meie kokale Harile, kui see esimest korda meile Indias rohelist salatit valmistas, et ärgu salatilehti enne läbi keetku, kui ta neile vinegreti lisab."

"Ja siis oli suvi, mil tundelises meeleolus AW tuli ja istus ühel hommikul minu sängiservale, misjärel mõlemad antud küljel asuvad voodijalad murdusid ja minu magav kere paiskus otse vannituppa. Räägi veel olukorrast, kus sa ärgates ei tea, kus sa asud."

"Paar aastat tagasi saabusin meie Londoni korterisse ja avastasin, et mõlemal tütrel olid külalised, kes ka seal elasid. Neljandal katsel õnnestus mul vannituppa pääseda. Täiesti kurnatuna lasksin kraanikausi serval seisva klaasi vett täis ja jõin ära. Kaks sekundit hiljem prõmmis Hester uksele ja hüüdis: "Ema, James tahab oma kontaktläätsi, need on klaasi sees. Paraku oli juba hilja."

"See maitses täpselt nagu tapeediliimis keedetud nöörijupid, ent õnneks ei pööranud keegi söögile suuremat tähelepanu, sest parajasti asus puhuma pisikene taifuun ja kõik hoidsid kinni oma taldrikust, välja arvatud saadik, kelle soeng koosnes põiki üle kiilaspea kammitud üksikutest juuksekarvadest. Saadik hoidis kinni oma juustest, ning seega lendas tema taldrik laualt minema."

Jne.

No comments: