29.2.08

Kaheksas sõidutund

Auccch!
Kuni tänaseni arvasin ma vist, et auto juhtimine on lihtne.
Ma polnud siis veel käinud Tallinna suurematel ristmikel ja ringteedel.
Tekitasin vahelduseks ka paar liiklusohtlikku olukorda, täiesti kogemata.
Nadezda ajas mind täna natuke närvi. Kui ma sõidan ringi peale, siis ta hüüab "Kjiiremjini, kjiirejemini!" ja pärast ütleb mulle:"Ljiiga kjiiresti sõidjad rjingji pjal". Miscommunication!
Ja üldse, ma tunnen, kuidas kord korra järel süveneb minus viha Tallinna liiklusmärkide vastu. Kus kuradi kohas on need mitukümmend semiootikut, kes iga aasta Tartu Ülikooli lõpetavad? Palun, kas amet, kes vastutab liiklusmärkide paigaldamise eest, ei võiks teid palgale võtta?
Ma ei saa näiteks aru, miks peab olema märk, mis näitab sõidurada kulgemist ringteel paigaldatud paar meetrit enne pealesõitu? Ja siis sõiduõpetaja õpetab: "Osta endale raamat "Tallinna ringteed", sealt tuleb kõik keerulisemad kohad pähe õppida. MIKS ei võiks sõiduradade märk olla näiteks 300, 200 ja 1oo meetrit enne pealesõitu, et ma võiksin juba varakult õige raja valida ning vastavalt reastuda? Ja see ei ole ainus koht. Alatasa kuulen ma õpetussõnu: "Jäta meelde, siin on tegelikult nii..." (jooned on ära kulunud või märki oskab lugeda ainult eriharidusega debiilik. No näiteks, kas te olete kunagi näinud seda sõiduradade suunamärki, mis on enne Hiiu raudtee ülesõitu? Normaalne inimene, kes sellele ristmikule esmakordselt läheks, peaks ilmselt märgi alla seisma jääma, tükk aega pead murdma ning seejärel sõidab ikka valesti.
Ristmikega on mul veel ka arusaamatusi. Ma ei saa alati pihta, millal on selline ristmik, kus ma võin vasakpöörde sooritada vabalt ja millal ma pean kõigile maailma autodele teed andma. Kas see on nii, et kui on asulas kaherealine takistusribaga tee, siis ma ei tohi otse üle vasakpööret teha, kui foor seda lubab, vaid pean sõitma poole ristmiku peale välja ja laskma läbi kusagilt teiselt poolt tulijad. Ma ise olen veel ka kergelt segaduses, nii et seletus ei pruugi just adekvaatne olla.
Saaks see ometi tehtud!

No comments: