11.12.06

Cesari salat, update 5

Viimasel ajal on minu menüüsse väga kindlal sammul sisse astunud klassikaline Cesari salat.Siin kohal kavatsen enda tarvis hakata pidama väikest salatipäevikut, millistes toidukohtades ja kuidas salat maitsenud on, et järgmisel korral samasse kohta minnes oleks juba teada, kas tasub oma lemmikut tellida.

7. Double Coffee, 90 krooni
Öäk-öäk! See on siiralt kõige vastikum Cesari salat, mis ma siiani olen söönud. Raske uskuda, et sellist lollikindlat klassikat üldse saab nii ära rikkuda, aga saab!
- Salatiroheline pidi olema menüü järgi rooma salat, aga oli tavaline ehtsalat. Kõik lehed olid vist pandud kellegi teise salatisse, sest minu salatis olid ainult juurikad! Noh, need jämedad ja kõvad juure lähedased rootsu osad. Ja tõesti, enamus salatit koosnens nendest rootsudest.
- Kana tuli külkapist, selle tunneb eksimatult veidrast kõrvalmaitsest ära ja kogu salati juures jätab äärmiselt ebameeldiva mulje. Lisaks olid filee sees mingid kõõluste tükid, mis krõmpsusid hamba all ja siis ma pidin need välja oksendama.
- Juust: kogu see juurikate ja külmkana krempel oli ülevalatud ohtra keemiliselt töödeldud parmesani puruga. Keemiliselt tööldeldud sellepärast, et sellel purul oli nii võlts parmesani maitse, kui üldse olla saab. Ja lisaks oli seda liiga palju.
- Kaste jäi kõige ülejäänu talumisel tähele panemata.
- Krutoonide asemel oli taldriku servale rasvast nõretav saiaplöts.
Niisiis, esimene Cesar, mille kohta ma peanspetsialistina tõdema, et see oli allapoole igasugust arvestust.
11.12.2006

6. Lounge Basso, 80 krooni
See pole küll mingi määraja, et mida kallim hind, seda parem Cesari salat või seda suurem portsjon. Kõige veidram oli koostisosade konsentratsioon salatis - õige pisut jääsalatit, parajalt kana, ebatavaliselt palju tomateid ning väga palju saiakuubiukuid. Ma kahtustan, et sinna lähevad kõik ära kuivanud saiaviilud eelmistest päevadest? Ja ma pole varem näinud Cesarit, kust oleks nii vähe salatirohelist. Kaste mittemidagiütlev. Söödav, aga mitte nauditav.
Selle eest valmistati Bassos aga maailma parim Chai Latte (eestikeeli vürtsitee piimaga, nagu ma nüüd teada sain).
5.12.2006

5. Reval Cafe, hind 69 krooni.
Näete, ma olen täiesti pühendunud friik! Varsti on mul ülevaade kogu Tallinna salatitest! ;)
Müürivahe tänava Reval Cafe Cesari salat oli jällegi talutav, aga ei midagi supererilist. Salatina on kasutatud kõige tavalisemalt rohelist lehtsalatit. Röstkanale oli lähenetud loominguliselt - fileetükid on taldrikul varda otsa lükatud. Sai ei jätnud mingeid emotsioone ning juust oli liiga tavaline, isei maitsetu. Aga siiski söödav. Kanavarda eest saab lisa plusspunkte.
5.12.2006

4. Aura Cafe, hind 65 krooni.
Seekord ei pakutud traditsioonilist Cesarit röstitud kanaga, vaid hoopis peekoniga, mis alguses tundu pisus iu, aga tegelikult polnud häda midagi.
Salatiroheline - peeneks hakseldatud jääsalat, grillitub peekoniribad ja saiakuubikute asemel oli kaks viiulu seda saia, mida poolfabrikaadina sügavkülmas müüakse 10 krooni eest. Maitsev salat, aga kui ma sinna veel läheks, siis prooviks midagi uut/muud.
4.12.2006

3. At home. Nüüd on see siis tehtud. Retsept maksis 89 krooni. Õigemini maksis küll nii palju salatite retseptiraamat (internetist põgusa otsingu tulemusena ei leidnud), mis ma täna Apollost soetasin. Arvestades olemasolnud koostisainete seisu (1 pisut närtsinud pott lehtsalatit, 1 pisut närtsinud pott tammelehesalatit (Prismas olid kõik salatid närtsinud), nädal aega külmkapis seisnud kanafilee, kohati hallitanud sai (hallituskohad lõikasin välja) ja hallitanud juustu asendanud parmesanipulber), õnnestus salat imehästi. Tulevaseks tarkuseks:
- soovitavalt värsket Rooma salatit ja rucolat
- värske parmesani juust, millest riivida salatisse
- saiatükke praadida puhtal pannil ja vähese õliga (praegu olid pisut liiga rasvased)
- kirsstomatid
Luban, et katsetan millalgi jälle.
01.12.06

2. Lounge 8, hind 75.-
Suur portsjon, korralik kõhutäis. 1 suurem tükk kanafileed, suured saiakuubikud.Kui natuke norida, siis selle kallal, et salat oli kohati pisut närtsinud. Meeldis, et saiakuubikud olid parajalt küpsed (st mitte liiga kõvad). Kaste jättis positiivse mulje.Üldhinnang - maitsev, võib ka teine kord süüa, samas 8 pakub ka igasuguseid muid häid roogi.
29.12.06

1. Cafe Angel, hind 60.-
Keskmine portsjon. Ei meeldinud, et salatiks oli hiina kapsas ning poole sellest moodustas kõva juurika osa. Saiakuubikud olid ehmatavalt suured, juustu ei mäleta üldse. Üldmulje hea, aga mitte just parim Cesari salat. Kuna Angeli toidumenüüs just külluslikku valikut ei ole, siis häda korral ajab asja ära küll.
24.11.2006

No comments: