23.4.06

Kapitalistliku hüdra tagasitulek ehk Sotspop 2006

Sattusin täna pooljuhuslikult Linnahalli kontsertile. Kontserdi pealkiri oli Sotspop ja ma suhtusin sellesse tugeva eelarvamusega.
Kuigi esialgu tundus, et tegemist ongi kodukootud kopitushaisulise estraadietendusega, siis tegelikkus ületas ootused ning mul hea meel etenduse lõpus koos ülejäänud saaliga püsti seista ja aplodeeride tegijatele austusavalduseks.
Estraad on estraad ning kui keegi kuulutab välja, et lauldakse sisse vanad 80-ndate hitid, siis ma olen pigem skeptiline. Aga seekordne sotspop oli vürtsitatud terava nõukogudelikult propagandistliku huumoriganing mängleva vaimukusega, nii et tõepoolest pakuti kolme tunni jooksul toreda elamuse. Kontserdi avalugu, Vene estraadimuusika supertähe Valeri Leontjevi "Kruzhatsja diski", mille esitas vastavalt kostümeeritud ja rolli täielikult sisse elanud Jako Maltis, oli kahtlemata üks etenduse hitte. Ning kui lavale jooksid veel ülisuuri papist vinüülplaate viibutavad tantsijad, viljeledes ajastule omast tantsuviisi, rõkas naer südamlikust naerust. Oma ette vaatamis- ja kuulamisväärsus oli palade vahel Anu Lambi kehastatud konferansjee, kes surmtõsise näoga rääkis rahvaste sõprusest ning kapitalistliku hüdra rünnakust nõukogude inimese turvalisele maailmale. Vahetekste saatsid pidevalt tormakad aplausid. Etteastetest vääriksid mainimist veel Kaire Vilgatsi kehastatud noor Marju Länik ja laul "Karikakar", noor Tõnis Mägi ja laul "Olimpiada-80" Koit Toome esituses ning "Ra-Ra-Rasputin" - taassündinud Boney M-ilt. Sekka äärmise tundlikkuse ja professionaalsusega seatud tantsunumbrid ning mis asja kõige köitvamaks tegi, oli see, et näha oli, et kõik tegijad ise siirakt nautisid tehtavat. Nii vist antaksegi suurepäraseid etendusi.
Kahjuks oli tänane teine ja viimane kontsert. Oleksin seda soovitanud teistelegi, kes 80-ndaid oma lapse- või noorepõlvest mäletavad.

1 comment:

merle said...

sa EI KUJUTA ette, kuidas ma sinna minna tahtsin, aga vääna ennast või kolmeks, kuidagi ei vedanud välja. lisaks sellele ei jaganud jaanus raasuvõrdki minu vaimustust sellest kontserdi ideest ja 80ndate hittidest, mis lapsepõlves vinüülikatel ribadkes sai kuulatud. kuigi ta oleks loomulikult tulnud kui ma ise oleksin saanud tulla. nii tore, et sa kinnitasid minu eelaimdust, et tegemist hea asjaga. aga ega kõike ka alati ei saagi:( järgmise korrani, nuuks!