25.1.06

Esimesed muljed

Ma pole varem niimoodi peaaegu otsereportaazi teinud. Aga et K valjas, A vaatab all telekat ja J magab, siis ma kasutan voimalust ja kirjutan tanasest paevast.

Ok, alustada tuleb tegelikult 66-st(tappidega oo).
Esiteks, on naabrikukkedel koguaeg koit, sest minu arust nad kirevad vahetpidamata (hoolimata sellest, et voiks arvata, et me elame taiesti viisakas tanapaevases linnaosas). Ja kella viie paiku tuli siis see kuulus kutse kiiresti palvetama minna. See meenutas natuke sojaaegset pommihaire signaali - keegi r66kis midagi ruuporisse. Paris naljakas.
Igaljuhul, Eesti aja jargi arkasin ma kell 6 ja kohaliku aja jargi kell 8. Valjas oli kiiskavalt valge ja kuked laulsid hommikust.

Kuna me olime otsustanud promeneerima minna (ilm on praegusel aastaajal piisavalt jahe, et endale jalutamist lubada), siis parkisime auto ja kondisime piki Dubai Creeki-i Dubai muuseumi poole. Sellel jalutuskaigul oli minu esimene kultuurishokk. Yks hindu mees lihtsalt hakkas meil kannul kaima. Alguses ma motlesin, et ta lihtsalt konnib meie taga, aga ta konkreetselt kondis koos meiega. K ytleb, et see tuleb heledatest juustes ja paljast nahast. Et neile on see imeasi ja siis nad lihtsalt k6nnivad suga koos ja vahivad. Paris veider! Ma m6tlesin, et ta ei jatagi jarele, aga l6puks kadus ikka ara.
Mones poes on samamoodi - sa lahed uksest sisse ja myya hakkab sul lihtsalt jargi kaima. Isegi mitte varjatult voi teeseldes, et tal oligi sinna kanti asja, vaid lihtsalt konnib ja jollitab. Sellega on mul veel kyll harjuda vaja.

Teine shokk, mis mind tabas, oli kerge rahaline shokk. Sest ma arvasin, et mul on ilgelt palju raha vahetatud kaasa ja et koik raagivad, kui odav siin on, siis ma ullult ostan igast varki. Tossud ja mp3 mangija jpms. Tegelt ei osta ma ilmselt kumbagi, selleparast, et ma suutsin endale vahetada 1900 dirhamit. Selleks laks umbes 500 dollarit ja kui nyyd arvestada, et tana toidupoes laks 300 dirhamit, siis minu arvates on raha ullult vahe.
Mp3 mangija kauplesime yhes poes 200 dirhami peale (aga ma ei ostnud) ning tossud voiks saada kuskil 150-200 dirhamiga. Kurss eek suhtes on umbes 3,3, nii et tegelt tossud on odavamad kui Eestis kyll.

Ohtul kaisime Dubai yhes suurimas kaubanduskeskuses. Meie Kristiine tuleks siinkohal umbes 5-ga korrutada. Ja kolmas korrus peale ehitada. Meeletult palju rahvast oli ja see on inimestele just nagu omamoodi paik ajaveetmiseks. Palju huvitavaid erinevaid inimesi. Vaga paljudel meestel on valged halatid - posikestel, noortel meestel, pereisadel. Selle all ei kanna nad enamasti midagi peale aluspykste (see paistab ju kohati labi) ja peakatteid kannavad alates traditsioonilisest kuni nokamytsini. See on paris naljakas vaatepilt. Kujutage ette sadu mehi valgetes 66sarkides m66da poode siblivat. Vaikesed poisid on ka naljakad. Naised jaavad koige selle korval paris tahaplaanile ja on minu arust igati diskrimineeritud. Juba selleparast, et spordipoodides void sa leida tohutu valiku tossusid meestel, aga naiste valik on minimaalne.

Tagasi koju tulime taksoga. See oli ka paris naljakas kogemus. Nimelt, ostukeskuses on tohutud-tohutud jarjekorrad ja taxi gate 1, taxi gate 2 (5 gate-i nagin mina). Ja siis sa pead seisma selle hullu jarjekorra ja taksode peale lastakse nagu karusellidele inimesi - noh, et karusell jaab seisma ja siis koik jooksevad ja otsivad vaba auto voi lennuki voi muu kabiini, kuhu istuda.
Siis on veel huvitav see, et siin ei ole aadresse. Taksosse istudes ei saa oelda, et palun tanav see ja maja number see. Enamik aadresse on -round about- voi -near something-. Naiteks meie peame kojujoudmiseks ytlema taksojuhile: Ridge Plaza roundabout, then make u-turn and after first traffic light turn left. Paris tobenaljakas ju! :)

Vat nii, nyyd said vist koik pohilisemad asjad kirja. Kuulmiseni!

No comments: