13.6.05

Joviaalne turumutt

Laupäeva öösel peale Janno soolaleivapidustusi jäin veel voodis mingit Kerttu antud raamatut lugema. Ja lugesin nii kaua, kuni raamat läbi sai ning äratuskell oli viie peal. Väljas oli jummalast valge ja veider oli magada jääda. Lõpuks ma ärkasingi selle peale, et ema helistas umbes kümne ajal ja küsis, kas me turule ka jalutame.

Tegelikult mulle meeldib isegi väga turul käia. Selles on siukest endiste aegade romantikat - võtad suure korvi ja laod sinna värskeid tomateid ja muud head. Pealegi, turult ostetud köögiviljad tunduvad hoopis paremad ja värskemad, kui Selveris.
Korvi mul õnneks muidugi ei ole. :D
Ma ostsin: maasikaid, mureleid, tomateid, rediseid, rohelist sibulat, värsket kartulit ning basiiliku, pune, majoraani ja lavendli maitseainetaimed. Mõõõõõnuuuuuuuuuuus!!!!! :))))
Kui vanaema mulle Lotal veel kimbu sirelioksi ka kätte pistis ja ma mööda Lehola tänavat kodupoole vantsisin - ühes käeotsas koer, teises kott ja sirelikimp, siis oli täitsa selline turumuti tunne kohe! :D
Ja isegi natuke veel mõnusam on turukraamiga köögis toimetada. Nopid tomatid kobarate küljest ära ja köök täitub sellise lõhnaga nagu korjaks kasvuhoonest tomateid. Puhastad maasikaid ja lõhnab nagu maasikapeenra ääres. Hakid rohelist sibulat ja siuke tunne tekib nagu vanaema oleks just saatnud peenralt supi sisse maitserohelist tooma. Ja siis veel istuad oma taimehakatised potidesse ja aknalaud täitub basiiliku, lavendli ja teiste ürtide pehme aroomiga. Sirelid lõhnavad vaasis laua peal.
Ja kui värsked kartulid valmis keevad, paned neile hapukoort ja sibulat peale, istud oma kuradi maitsetaimede juures ja mõtled, gaaaad, elu on ilus!
:D

No comments: