30.6.08

Uskumatu Cafe Al Sole!

Täna lõuna ajal sai mõistus nii otsa, et ei osanud mujale sööma minna, kui valisime esimese ettejuhtuvana Viru tänaval asuva Cafe Al Sole. Ma rõhutan, et Viru tänaval asuva, sest põhiliselt astubki sinna vaid vanalinnas jalutav turist.
Söök söögiks, aga teenindus oli nii masendav, et kõigi turistide ees hakkas siiralt häbi, et nad Eestisse peavad tulema. Kohvikul on üks eriti magus laud. See on kohe kohviku "vaateaknal", privaatne ja suurepärase tänavavaatega. Me olime natuke aega oma kohal istunud ja menüüd oodanud, kui esimesed seal olnud inimesed vihaste nägudega lahkusid. Kohe natukese aja pärast tulid järgmised. Ootasid ja ootasid ja ootasid. Vahepeal toodi neile menüüd, siis nad tükk aega valisid, ootasid, ootasid ja ootasid ning lahkusid vihastena.
Vahepeal oli meie kõrvallauda istunud üks Rootsi perekond, kes ka ootasid, ootasid ja ootasid. Vahepeal üritasid ka teenindaja tähelepanu pälvida. Lõpuks said menüüd ja tellisid ära, vihaste nägudega.
Kui me juba toidud kätte saime (teenindaja oli oma pardakompuutrisse teinud erimärke, et toidud toodaks koos, aga toodi ikka eraldi) ja sõime, istusid sinna õnnetusse hea vaatega lauda uued entusiastlikud turistid. Algul olid rõõmsad, ootasid ja ootasid, muutusid üha närvilisemaks. Ja 10 meetrit eemal seisis lihtsalt üks teenindaja ja ei teinud midagi, seisis, sättis klaase. Siis tuli meie teenindaja meile arvet tooma ja ma ütlesin talle, et vabandage, aga kas te saaksite kõrval lauda menüüd viia, enne kui te meiega tegelete. Teenindaja pobises midagi, et jah kohe. Mina selle peale, et need on teil muidu juba kolmandad inimesed, kes siin selle aja jooksul lahkuvad. Selle peale vastas teenindaja pisukese ohkega: meie töökorraldus on selline.
Tundub jällegi uskumatu. Kuna minu jaoks tekkis juba hasart teenindajaid vaadata, siis minu arvates nad sõna otseses mõõtes ignoreerisid kliente. Välismaa turistid, kes ilmselgelt ei ole harjunud sellise täieliku möödavaatamisega olid segaduses, miks keegi ei tule. Vahtisid ringi, üritasid lehvitada, aga ei miskit.
No ma ei tea, menüü viimine lauda ju ei saa olla nii raske ülesanne, et sa seda käigu pealt ära ei tee? Ja seal ei sebinud ringi üks teenindaja, seal oli neid mitu. Ja isegi väike naeratus, et hello, I'll be right there, oleks olnud asjakohane, kui on palju tööd. Ma saan aru, kui seda võib endale lubada mingi suvaline koht kuskil suvalises urkas, aga korralik restoran linna esindustänaval?
Ma olin ikka lausa kohe pahviks löödud.

Lugupeetud kohvik Al Sole ja hotell Viru Inn!
Mul on teist kahju. Ja ma ei tule enam kunagi teie teenuseid kasutama, ega soovita seda teistelegi. Kui teie töökorraldusse ei kuulu klientidega tegelemine, siis ma täpselt ei tea, mis teie tegevusalaks on.

No comments: