26.3.06

Aleviromantika

See tunne oli juba eile, aga täna hommikul kell kaheksa sinise taeva all võrratus päikesepaistes mööda alevit pissitiiru tehes (mis venis peaaegu kahetunniseks jalutuskäiguks), ma mõtlesin, et pean sellest ikkagi kirjutama.
Mõnus on siin olla.Viimase aasta jooksul on need rohkem olnud lühildased kiirvisiidid, aga mõnus on siin olla. Suviti, kui ma panin selga oma kõige uhkemad suveriided (roosa roosidega kleit), võtsin kätte läbipaistva kandekoti ja tippisin paarsada meetrit keskusesse poodi, et lõunasöögimaterjali tuua. Aakrite kaupa niidetud muru, vaarikaparadiis, kultuurimaja teatriõhtud jne.
Jaamahoone, see, mida ma olen alati endale ihaldanud, müüdi mõni aeg tagasi maha ja on väga ilusasti korda tehtud. Nüüd tulevad sinna mingid kontorid ja kui jalgrattatee idee ikkagi edasi kestab, siis perroonile suvekohvik ja rattatöökoda, kus saab kumme pumbata ja ketti timmida. Pubi on kinni pandud, räägitakse, et juba ammu (Nosdarenko-mutt töötab juba aasta hoopis õmblustöökojas) ja päeval ei olevatki mujal söömas käia kui 7 km kaugusel Rissas. Ma ei kujuta ette, kus nad nüüd õhtuti aega veedavad? Aga koolimaja juures avati spordikeskus ja tervisekeskus, nii et võibolla ka seal? Kultuurimajas töötab beebikool, pensionäride päevakeskus ja noortekas. Praegu näidatakse kahte filmi: „Kõrini!” ja „Koer”. Jõulu Toivo olevat Kanaaridel puhkamas käinud ja pea ees trepist alla kukkunud ning ajab sellest ajast saadik vallavolikogus ainult imelikku juttu. Johansoni vana kauplusehoone on müüki pandud. Valla bussijuht Maido ajab koolivaheajal alevikus sahaga hoopis teid lahti. Püssi Õie on sama valvas nagu ikka. Vaatab korra aknast välja ütleb, ahah, näe see läheb bussile vastu. Tema eest ei jää midagi saladusse.
Mulle meeldib see, et möödujale öeldakse kõva selge häälega tere, justkui kontrollimaks, kuidas sa sellele reageeird – et kas oled oma või suvaline linnasaks.
Kunagi, kui mul põhjust on, siis ma kolin Tallinnast ära. Vähemalt mõneks ajaks. Näiteks Haapsalusse, Rakveresse, Põlvasse või Viljandisse. Need linnad mulle meeldivad. :D

No comments: